Heb je een klacht over ons?

Heb je een klacht over ons?

Klachten

Bij Woonopmaat doen we elke dag ons best om je goede service te bieden. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over ons. Stuur dan je klacht via onderstaand klachtenformulier. We beoordelen de klacht en kijken dan graag samen naar een oplossing.


Wanneer ontvang je een reactie van ons op je klacht?

Na ontvangst van je klacht krijgt je binnen 1 week een eerste reactie van Woonopmaat.

Kun je jouw klacht niet met Woonopmaat oplossen?

Heb je jouw klacht bij Woonopmaat gemeld en vind je dat de klacht niet goed is afgehandeld en kom je er niet uit met Woonopmaat? Dan wijzen we je op drie mogelijkheden.

1. De huurcommissie

Lees meer over hoe u dit moet doen via www.huurcommissie.nl/verzoekschriften
Let op: er zijn soms kosten aan verbonden.

2. De regionale geschillencommissie woningcorporaties Kennemerland en IJmond

Dit is een onafhankelijke commissie. Let op: de geschillencommissie neemt alleen zaken in behandeling die door Woonopmaat zijn afgehandeld en de schriftelijke conclusie is “we komen er samen niet uit”.

Klacht melden bij de Regionale Geschillencommissie

 

3. Meldpunt gemeenten Heemskerk en Beverwijk

Op 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap ingegaan. Meer informatie over de Wet goed verhuurderschap vind je hier.

Elke gemeente heeft sinds 1 januari 2024 een meldpunt voor ongewenst verhuurgedrag. Voor de gemeente Heemskerk kun je een melding doorgeven via: Meldpunt Heemskerk. Voor de gemeente Beverwijk kun je een melding doen op: Meldpunt Beverwijk.